Klachten & suggesties
Begrip en open staan voor elkaar zijn belangrijke waarden bij voCampus. We gaan graag het gesprek aan en nodigen leerlingen, docenten en ouders uit om dit ook te doen. Misverstanden, meningsverschillen of onenigheden kunnen we dan voorkomen of oplossen.
Wanneer er sprake is van een misverstand of onenigheid, dan verwijzen wij u ten eerste door naar de betrokken medewerker. Indien nodig kan de mentor of afdelingsleider hierbij ondersteuning bieden. Wanneer het niet mogelijk blijkt om op deze manier tot een oplossing te komen, is er de mogelijkheid om in gesprek te gaan met de rector. Als ook dit niet het gewenste effect heeft en we er samen écht niet uitkomen, verwijzen we naar onze officiële procedure: de klachtenregeling.
De klachtenregeling heeft tot doel om elke klacht zo zorgvuldig mogelijk te behandelen. Het beschrijft de klachtenprocedure zoals die door het bestuur wordt doorlopen. Zo creëren we een veilig schoolklimaat voor al onze leerlingen en medewerkers.
Elke school van voCampus heeft in de schoolgids de klachtenprocedure beschreven. Ook zijn er folders beschikbaar met gegevens van de in- en externe vertrouwenspersonen.
Gegevens externe vertrouwenspersoon:
Mevrouw Jacqueline Pulles
Vertrouwenslijn (Bezemer-Schubad): 088-1440200
j.pulles@bezemerschubad.nl
Download hier de verschillende regelingen:
Meestal kunnen klachten binnen de school worden opgelost door onderling overleg van de direct betrokkenen, of door tussenkomst van de schoolleiding of het bestuur. Als deze partijen er niet samen uitkomen, dan kan de regionale klachtencommissie ingeschakeld worden. Deze regionale klachtencommissie is ingesteld door de gezamenlijke schoolbesturen van het voortgezet onderwijs in Nijmegen en omstreken en bestaat uit onafhankelijke commissieleden. Zie voor meer informatie: klachtberoepvonijm.nl
Bovenschoolse klachtencommissie VO regio Nijmegen:
